dimarts, 15 de maig del 2018

MARIA DEL MAR FERNÁNDEZ, ALUMNA D'ANGLÈS DE SANTA EULÀRIA

El meu nom és Mª del Mar Fernández, però tothom em diu Mar. Tinc 42 anys, vaig néixer a Cuevas del Campo, un poblet de Granada i som la segona de cinc germans. 
Els meus pares són ramaders, així que vaig passar la meva infància al camp, envoltada d’animals.

Aquesta soc jo

Amb els meus pares

Amb les meves germanes i el meu germà

El meu poble; Cuevas del Campo


M’agrada la música italiana, m’agrada molt llegir, viatjar i m’encanta veure la cara dels meus fills quan estan contents. També m’agrada estudiar i sempre he intentat aprendre coses noves.

Quan vaig acabar l'EGB amb 16 anys vaig estudiar dos cursos de Formació Professional. Primer vaig estudiar un FP1 d’un any d’auxiliar de clínica. Després vaig estudiar un FP2 de dos anys de tècnic de laboratori. Durant els estius entre curs escolar i curs escolar treballava a una gelateria a Alacant i aquests sous m’ajudaven per pagar-me els estudis i no haver de demanar doblers a casa. 
Després d’aquests dos FP volia estudiar una carrera universitària. Sempre havia volgut estudiar Cardiologia o Logopèdia però com que eren dues carreres molt demandades a Granada la nota mitjana era molt elevada (9,5 més o menys) i la meva nota no ho era tant. Per tant, si volia estudiar havia d’anar a la universitat de Salamanca on la nota mitjana era més baixa. Això suposava una despesa molt gran ja que havia de pagar la matrícula de la universitat i un lloguer a Salamanca i els meus pares, amb cinc fills que tenien, no m’ho podien pagar.
Als 18 anys vaig venir a Eivissa a cercar feina per guanyar sous i després retornar als meus estudis. Vaig començar a treballar a un càmping devora la mar, netejant les cabanes de fusta. Allà vaig conèixer la meva parella. Em vaig enamorar i allà van quedar aparcats els estudis que sempre havia somniat. 

Amb el meu home

Més tard vaig estudiar un màster a distància d’Assessoria Laboral i vaig aconseguir feina a una empresa de construcció on hi vaig treballar durant tres anys. 
Als sis anys d’estar a Eivissa va néixer la meva filla Carolina. Amb un nadó tan petit era molt difícil adaptar l'horari laboral a la jornada partida ja que havia de dedicar molt de temps a la meva filla. Així que vaig haver de deixar la meva feina i començar a treballar a un hotel netejant habitacions.
Quan la meva filla tenia sis anys, va néixer el meu fill Iván.


Els meus fills

La meva família 

Llavors vaig decidir estudiar el nivell A de Català al CEPA Pitiüses, a l’escola de Santa Eulària del Riu, per poder ajudar els meus fills amb els deures de l’escola. 

Actualment fa 23 anys que estic amb la meva parella. La meva filla ja té 16 anys, el meu fill en té 10 i continuo treballant a l’hotel, a una categoria més alta, ja que l’any passat em van fer governanta. Però encara tenc ganes d’estudiar!

Amb les meves companyes de feina

He tornat al CEPA Pitiüses de Santa Eulària perquè el meu nou repte és aprendre anglès. A classe som un grup d’alumnes reduït ja que encara hi ha gent que no sap que a Santa Eulària hi ha escola d’adults o quins estudis ofereixen. La nostra mestra es diu Aina, té molta paciència amb nosaltres i ens repeteix les coses tantes vegades com faci falta perquè les entenguem. És una gran mestra i estic segura que arribarem a aprendre anglès! “El que persevera alcanza”

 Amb les meves companyes de classe i la meva professora 


Amb les meves companyes de classe i la meva professora

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada