diumenge, 13 de novembre del 2016

Teodora Hristova



TEODORA HRISTOVA

Alumna del CEPA Pitiüses des de fa 5 anys.
Espanyol per estrangers i Català A2 i B1.

Hola, em dic Teodora. Sóc búlgara. Tinc 39 anys i treballo d'infermera. Fa 6 anys que visc a Eivissa.
Fa 5 anys vaig començar a aprendre espanyol a l'Escola d'adults. L’any passat vaig fer el curs de Català A2 amb uns companys fantàstics i una professora amb molt paciència.


Ara segueixo estudiant català, faig el curs de B1.
A més, també he participat en algunes de les activitats organitzades a l'escola. L'any passat vaig guanyar el primer premi de la categoria general del concurs de fotografia "Espais naturals d'Eivissa", que era un dels actes de les Jornades Culturals del CEPA Pitiüses, amb la fotografia “La meravellosa Salines”.


També he publicat alguns treballs de classe al Trencadís, el blog de l’alumnat del CEPA Pitiüses.
Un vídeo de la meva ciutat natal, Tryavna, a les diferents estacions de l'any. 

I una descripció d'un dels llocs més polits del meu país: Els Set Llacs de Rila.

Els Set Llacs de Rila són un dels monuments naturals més espectaculars dels Balcans (Bulgària). Un lloc encantador per ser visitat. La seva bellesa atrau molts turistes.Els Set Llacs estan situats a la muntanya de Rila, al nord-oest. Tenen un origen glacial. Cada llac té el seu propi nom, segons la seva forma i característiques.
El llac més alt és el "Salzata" (La llàgrima). Se li diu així per les seves aigües cristal·lines. Situat a una altitud de 2535 metres.
Segueix l'"Okoto" (L'ull). És el més profund dels llacs (37,5 m), amb la seva típica forma ovalada i de color blau profund quan fa bon temps. En aquest llac fan expedicions de busseig amb finalitats científiques.
A sota d'aquest, trobem el "Babreka" (El ronyó). Mirant la seva forma, no es pot trobar un nom més precís per aquest llac amb una superfície de 85 acres i costes rocoses i escarpades.
El proper llac és el "Bliznaka" (El bessó), ample i estret al mig com un rellotge de sorra. Els anys àrids es fon fins a formar dos petits llacs i d'aquí el seu nom.
Seguint la ruta, a sota, es troben els llacs "Trilistnika" (El trèvol) i "Ribnoto" (De pesca). Al costat de la riba es troba la cabana "Els Set Llacs".
El llac més baix, a uns 2095 metres sobre el nivell del mar, és el "Dolnoto" (El baix) i aquí comença el riu Dzherman. 
Tots els llacs estan connectats per estrets barrancs.
En alguns hi ha peixos, però la biodiversitat, en general, és pobra a causa de l'aigua freda de muntanya. Els llacs són alimentats pel desglaç i la pluja. Són poderosos centres d'energia.
Al blog Trencadís hi trobareu la versió del text en búlgar, una llengua indoeuropea pertanyent a la branca de les llengües eslaves, juntament amb l'eslovè, el serbocroat i el macedònic, que fa servir l'alfabet ciríl·lic:

M'agrada passar el meu temps lliure fora de casa, anar a la platja i fer rutes pels camps i boscos d'Eivissa.
La meva passió és que veure el món a través de l'objectiu de la meva càmera.



Per saber-ne més

La Teodora ens convida a visitar Kaliakra, un altre dels llocs més bonics de Bulgària. Pots llegir la descripció que en fa al blog Trencadís
http://cepatrencadis.blogspot.com.es/2016/11/vols-coneixer-kaliakra_3.html

C:\Users\Teodora\Desktop\r_1247835929_bolata.jpg




Coneixes la faula "Els ratolins i els gats? 
La Teodora ens la va explicar en català i en búlgar.


 Vols sentir com sona en búlgar?

 






1 comentari:

  1. Teodora, m'acabas de crear un problema i dels grossos.
    Si, si, tu i la teva idea de posar un vídeo de Bulgària mostrant les 4 estacions, a quina més bonica.
    Ara jo quan hi vaig? ja ... em diràs que em quedi tot l'any, no?
    Bromes a part, m'ha agradat molt la teva presentació.

    ResponElimina